Talán 18 éves lehettem, amikor először elgondolkoztam azon, hogy miből fogom majd eltartani a családomat és egyáltalán miből fogunk élni. Akkoriban úgy gondoltam, hogy ha lesz elég pénzem, akkor megvásárolhatom magamnak majd azokat a dolgokat, szolgáltatásokat, melyeket én nem akarok megcsinálni.

Az anyagi céljaimat elértem, de időközben megváltozott a helyzet. Ma ott tartunk, hogy hiába a pénz, ha nincs szakember. Ha nem tudod miről beszélek, próbálj meg határidőn belül lemenedzselni egy lakásfelújítást… Nagy kihívás ma olyan szakembereket találni, akik az ígért időpontban jönnek, szépen egymás után, különböző szakmákból. Ugye ismerős a helyzet?

De mi köze ennek a biztosításokhoz?

Képzeld el: szombat este van, a kanapé lágy ölén pihensz a családoddal. Az idilli állapotot megzavarja néhány távoli villám, majd a percek múlásával közeledik a vihar. A szél egyre erősebben tombol. A szakadó esőben a szél elmozdít néhány tetőcserepet, majd elkezd cseperegni a víz…

Mit csinálsz? Kit hívsz fel szombat éjjel?! Igazi kihívás ez, hisz az egyébként is elfoglalt szakembereket ilyenkor tömegesen hívják, hívnák a megrendelők. 

Az ilyen helyzetekben jön jól egy asszisztencia biztosítást. Azonnali segítséget nyújt, ha egy hirtelen vészhelyzetet kell elhárítani, legyen szó akár lakáshoz vagy gépjárműhöz kötődő kockázatról.

 

Lakáshoz kötődő asszisztencia biztosítás

Magától értetődő, hogy a lakásfelújítást nem tudod ennek a segítségével megoldani, de az imént említett szituáció esetén életmentő lehet. Nem kell pánikba esned, hiszen ott van az a bizonyos telefonszám, amit azon minutumban tudsz hívni, s már küldik is a megfelelő szakembert. Nézzük, milyen biztosítási események fennállásakor segít egy ilyen lakáshoz kötődő asszisztencia biztosítás. 

 

  • Víz-, gáz-, fűtésszerelés: Klasszikus példa a csőtörés. Először is további károkat okozhat, másodszor a főcsapot elzárva nagyjából élhetetlen a lakás, így azonnali beavatkozást igényel.

 

 

  • Tetőfedés: Induljunk ki ismét a már említett példából, mikor a vihar megbontja a tetőt. Ez önmagában is biztosítási esemény lenne, de az asszisztencia rátesz még egy lapáttal. Ha felhívod a biztosítót, jó esetben néhány órán belül küldenek egy szakembert, aki megjavítja a fedelet és ezzel megakadályozza a további súlyos károkat. 

 

 

  • Villanyszerelés: Nemrég történt az egyik ügyfelemmel a következő eset… Vettek egy házat és beköltözéskor vették észre, hogy mikor megjön az éjszakai áram, a villanybojler rögtön levágja a biztosítékot, ráadásul még egy kicsit csípett is a csaptelep. Körülbelül reggel 9 órakor beszéltünk róla, mi ilyenkor a teendő. Jelentették a biztosító felé a problémát, amit ebéd utánra már meg is szüntettek a szerelők. Nyilvánvalóan a villanyszerelés is abszolút a vészelhárítás kategóriájába esik, hiszen egy ki nem javított hiba konkrét életveszélyt jelenthet számunkra. 

 

 

  • Duguláselhárítás: Erről azt hiszem nem kell hosszan írnom… akinél volt már dugulás, az megtapasztalta, hogy a probléma gyors megoldást igényel.

 

 

  • Zárjavítás, lakatosmunkák: Ha beletörik a kulcs a zárba és nem tudsz bejutni a saját lakásodba egyértelműen speciális szaktudásra van szükség, ami egyrészt megvan a betörőknél, másrészt a megfelelő szakembereknél. Utóbbiakból válogatva küld a biztosító segítséget.

 

Ha ilyenfajta vészelhárítást célzó tennivalók vannak a ház körül, akkor számíthatsz arra, hogy a biztosító nemcsak a munkadíjat téríti meg, hanem a kiszállási- és az anyagköltséget is a szerződés értelmében. A limiteket azért figyelni kell, tehát ésszerű korlátok között működnek ezek a biztosítások. 

 

Autós asszisztencia

Külön az autókhoz, de még a lakás- és utasbiztosítások mellé is köthetők ilyenfajta szerződés kiegészítők. Utóbbinál, mivel az egy rövid, fix időre jön létre, természetesen csak azokra a napokra szól a védelem, amikor egy külföldi utazáson veszel részt (a Casco és a lakásbiztosítással ellentétben). Lássuk miért hasznos…

1. Kezdjük szintén a leggyakoribb esettel, mikor lerobban az autód és ottmaradsz az útszélen. Ha ezt nem akarod Te egyedül megjavítani, miközben 90-el száguldanak el melletted a főúton, akkor felhívsz egy telefonszámot és küldenek egy szerelőt, aki ha tudja, ott helyben elhárítja a hibát. Nyilván kisebb javításokra lehet gondolni. 

Emlékszem régen Lada Szamarával jártam és nem meglepő módon volt olyan, hogy a 100-as út mellett rotort kellett tisztítgatnom és cserélnem. Ma az ilyen helyzeteket autós asszisztenciával oldom meg, a legutóbbi defektemnél is a Biztosító segítségét kértem. Véleményen szerint sokkal kényelmesebb, ha nem én térdelek le ingben, nyakkendőben, munkába menet kereket cserélni, hanem megcsinálja helyettem ezt egy autószerelő. Tehát egy defekt esetében is, ami megakadályozza a tovább haladást, számíthatsz a biztosító támogatására. 

 

2. A másik klasszikus esetcsoport az önhibánkból eredő kár, mondjuk kifogy az üzemanyag és szintúgy rostokolhatnál az út mentén. Azt mondják nincs jó videó, jó sztori nélkül… Történt egyszer, hogy elmentem a benzinkútra, szépen meg is tankoltam a Toyotámat, az autó viszont nem akart elindulni. Nem tudtam, hogy mi lehet ennek az oka… Mint később kiderült az ok egyszerű volt; épp koppra értem a benzinkútra, kifogyott az üzemanyag és lelevegősödött a rendszer. Tehát viszonylag könnyen kijavíthattam volna magam is a hibát, de pontosan ezért jó a gyakorlott autószerelő. Ő rögtön tudta hova kell nyúlni, s néhány perc múlva folytatni tudtam az utamat. 

 

Egy másik, nem is olyan ritka példa az önhibás esetekre, ha valaki rossz üzemanyagot tankol. Gyakran előfordul, hogy benzines autóba gázolajat, a dízelbe benzint nyomnak tévedésből. Ebben az esetben ki kell üríteni a tankot és megfelelő üzemanyaggal kell azt feltölteni. Az autós asszisztencia itt is segíthet.

3. Következő életszerű példa lehet a baleset következében történő meghibásodás. Ha nem lehet a helyszínen megjavítani a károkat (pl. törés esetén), akkor a jármű elszállítása is lehet a biztosítónak egy szolgáltatása. De ide sorolhatjuk még a lopáskísérlet esetén keletkező károkat is.

Nagyjából ezek azok a szolgáltatások, amik megtalálhatók a piacon. Ahogy szoktam is mondani, egyes biztosítók feltételei eltérhetnek egymástól. Ez a cikk általános tájékoztató jelleggel készült. Ha érdeklődsz a téma iránt, akkor meg kell vizsgálni, hogy mik az igényeid és azt melyik biztosító hogyan tudja lefedni. 

És végül egy jótanács

Ha rendelkezel asszisztencia biztosítással, mindenképp mentsd le az asszisztencia telefonszámát! Az autó mellett vagy a megbontott tető alatt nem biztos, hogy kéznél lesznek a szerződéses papírok, ezért fontos, hogy könnyen megtaláld a telefonodban a telefonszámot és lehetőleg a kötvényszámot is. Ha még nincs efféle védelmed, akkor pedig keress engem bátran és segítek eligazodni az asszisztencia biztosítások útvesztőjében.